Infrastructură modernă și pentru Uzina Dacia. Consiliul Județean Argeș a lansat în licitație Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres de la Autostrada A 1 București-Pitești la Mioveni

Dacia, Mioveni Sursa foto: Uzina Dacia-Mioveni / Imagine oficială

Consiliul Județean Argeș a lansat în licitație contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului Expres dintre Autostrada A 1 București-Pitești și Mioveni, proiect care figurează în MasterPlanul de Transport al României ca ,,Brașovia Expres”. Licitația pentru documentația tehnică a Drumului Expres cu o lungime de 10 km. este la a doua procedură și se desfășoară în baza unui parteneriat încheiat între Compania de Drumuri (CNAIR) și CJ Argeș. În 2020 CNAIR semna cu Search Corporation contractul pentru proiectarea preliminară, dar în octombrie 2022 a contractul a fost reziliat pentru că prestatorul nu s-a mai încadrat în costul inițial, iar contractul nu a avut posibilitatea de suplimentare /adiționare. Drumul Expres este foarte important pentru Uzina Dacia și furnizorii care ajung pe platforma uzinei. (La Mioveni se produc aproape 1400 de mașini/zi,  modelele Duster, Jogger, Logan și Sandero după cum Economedia a arătat în reportajul realizat luna trecută). În etapa de proiectare este și Drumul de legătură între Uzina Ford Craiova și Drumul Expres Craiova-Pitești

Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres A 1-Pitești-Mioveni costă 2,8 milioane lei, iar durata de realizare este de 12 luni. În caietul de sarcini, CJ Argeș notează că legătura A1-Mioveni trebuie să se facă pe un drum modern, iar ca proiecte de viitor se numără un Drum Expres Brașov-Câmpulung (deși este în licitație modernizarea DN 73)  ,,Traseul actual principal ce realizează legătura între Centura Mioveni Sud (Mioveni) și Autostrada A 1 (Centura Pitești) este asigurat de DN 73. Acest Drum Național are câte o bandă de circulație pe sens și un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație. Proiectul asigură, de asemenea un traseu de bună calitate pentru vehiculele de transport mărfuri între centrul industrial Mioveni și Pitești. Analiza fluxurilor de trafic din Modelul Național de Transport arată că standardul potrivit pentru acest proiect este Drum Expres”, arată documentația pe care a consultat-o Economedia. Studiul de Fezabilitate va fi plătit de la Bugetul CJ Argeș, iar investiția va fi realizată prin fonduri europene. Consiliul Județean notează eronat POIM 2021-2027, acesta fiind de fapt, Programul Transport (PT) 2021-2027.

,,Achiziția serviciilor de elaborare documentație tehnică Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții “DRUM EXPRES A1 – PITEȘTI – MIOVENI”, conform documentatiei de atribuire. Valoarea estimata totala a contractului de achizitie publica este de 2.806.571,22 lei (fara TVA), defalcata dupa cum urmeaza: 1. Raport de inceput, rapoarte si studii privind alternative de traseu – 210,927.97 2. Studii hidrologice – 40,353.60 3. Studii geotehnice – 724,318.54 4. Studii topografice – 146,902.94 5. Studii arheologice – 150,191.15 6. Alte investigatii – 154,697.80 7. Studii privind ocuparea terenurilor si raportul de evaluare – 139,525.88 8. Activitati de proiectare – 622,584.50 9. Evaluarea impactului asupra mediului – 132,794.80 10. Analiza cost-beneficiu si modelul financiar – 36,267.68 11. Identificarea retelelor si instalatiilor existente – 99,135.76 12. Documentatii pentru autorizatii, avize si acorduri – 68,817.60 13. Estimari de cost – 50,953.60 14. Finalizare studiu de fezabilitate – 131,209.40 15. Masuri de informare si publicitate – 13,381.20 16. Asistenta acordata beneficiarului in sustinerea aplicatiei de finantare – 84,508.80 17. Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului/lor de proiectare și execuție lucrări – 131,889.60 “- documentație SEAP.

 

 

 

 

Sursa foto: Uzina Dacia-Mioveni / Imagine oficială

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *